Svårighetsgrad

  • Lätt

Kategori

  • Kroppsbelastande

Aktiverade muskelgrupper

  1. raka magmusklerna
  2. sneda magmusklerna

Utförande

Ligg på rygg, dra upp knäna så att de pekar lodrätt, spänn in magen och lyft överkroppen genom att kuta med ryggen så högt du kan och håll emot på tillbakavägen.

Tänk på att du ska inte lyfta nedre delen av ryggen från underlaget,  utan krumma överkroppen genom att kontrahera magmusklerna.

Syfte/Effekt

Styrka för den raka magmuskeln (M. rectus abdominis, övre del) och den yttre sneda magmuskeln (M. obliiqus externus abdominis).

Vad säger andra medlemmar om övningen

Det är endast inloggade medlemmar som kan skriva kommentarer till övningarna.

3 set/15 set

malvasoderqvist | 2017-02-06 11:57

Jag valde att göra crunches eftersom det är ett bra sätt att träna magen eftersom jag vill bli starkare i den. Jag kommer även att lägga till sneda crunches i min sista repetition.

Felicia | 2016-12-06 16:40

5/2

TheClara | 2016-02-18 10:00

+ 5kg vikt sida till sida.

Apan | 2014-07-21 12:02

Fler övningar som också tränar muskelgruppen raka magmusklerna