Svårighetsgrad

  • Lätt

Kategori

  • Maskiner

Aktiverade muskelgrupper

  1. raka magmusklerna

Utförande

Sätt dig i magpressmaskinen, placera kudden mot bröstet och böj dig framåt. På vissa maskiner kan du skifta kuddens position så att du antingen börjar övningen långt bak eller längre fram.

Syfte/Effekt

Styrka för den raka magmuskeln (M. rectus abdominis).

Vad säger andra medlemmar om övningen

Det är endast inloggade medlemmar som kan skriva kommentarer till övningarna.

20 gånger

Åsa | 2016-08-25 07:27

MP! Du har helt rätt att övningen inte ger fullt utslag, dvs. att magmusklerna arbetar i dess fulla slaglängd. I denna övning jobbar man med de raka magmusklerna (M. rectus abdominis)i slutkontraktionsläget. För att jobba i ett läge där magmuskeln sträcks ut maximalt bör du träna med kroppsbelastande övningar, övningar med fria vikter eller övningar med bosu-/pilatesboll. En bra magövning där du jobbar i en stor rörelsebana är Benlyft på bosuboll.

Coach Team | 2008-12-03 21:13

Det känns som om den här övningen inte ger fullt utslag.

MP | 2008-12-03 13:48

Fler övningar som också tränar muskelgruppen raka magmusklerna