Svårighetsgrad

  • Lätt

Kategori

  • Maskiner

Aktiverade muskelgrupper

  1. övre rygg
  2. biceps

Utförande

Sitt i dragapparat, kila fast benen under kuddarna och fatta en stång från det övre fästet och dra ner handtaget till bröstet.

Tänk på att jobba med skulderbladsmusklerna och inte med armarna, genom att i det nedre läget dra ihop skuldrorna mot varandra.

Syfte/Effekt

Styrka för den breda ryggmuskeln (M. latissimus dorsi) och M. teres major och för överarmsböjarna (M. biceps brachii och M. brachialis).

Vad säger andra medlemmar om övningen

Det är endast inloggade medlemmar som kan skriva kommentarer till övningarna.

10 reps x 4 set

Bea | 2016-11-15 23:45

10x3 80% maxbelastning

Jakke | 2016-11-14 10:27

20 gånger

Åsa | 2016-08-25 07:28

Set:4 reps: 6 vila: 20

Anomaly | 2016-04-14 12:42

Set:4 reps: 6 vila: 20

Anomaly | 2016-04-14 11:47

med handflatorna mot dig

MultiJ | 2014-01-12 20:45

En del som gör denna övning drar stången bakom huvudet istället. Spelar det någon roll vilket man gör?

Therese | 2011-11-19 20:26

Fler övningar som också tränar muskelgruppen övre rygg